Miele T 8937 WP EcoComfort

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 18 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Miele T 8937 WP EcoComfort op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

tjawatnaam 24-04-2012
Geschreven voor: Miele T 8937 WP EcoComfort

Prima in de energieklasse...maar ik word gek van alle pluizenfilters etc. Eerst alles schoonmaken dan de was eruit...anders zit ook weer onder de plukken stof. Bovendien géén mannending...onhandig!!

gk69 14-09-2011
Geschreven voor: Miele T 8937 WP EcoComfort

Deze droger sinds een maand in bezit. Droogt prima en snel vergeleken met mijn oude droger. De was komt er fris en weinig gekreukeld uit.
De filters in de deur en vulopening zuig ik na iedere droogbeurt schoon met het mondstuk van de stofzuiger (zit erg veel stof in).
Deze droger beschikt over veel verschillende functies (o.a. drogen van jeans, schoenen, kussens, etc).
Een groot nadeel is dat de machine af en toe een hoog tjilpend geluid maakt. Alsof er een krekel in de machine zit! Er is een monteur van Miele bijgeweest. Helaas was toen het geluid niet hoorbaar. Heb nu geluidsopnames gemaakt en ga Miele weer benaderen.
We dachten een stille droger te hebben gekocht, helaas blijkt dit niet het geval. Onze dochter slaapt op zolder waar ook de droger staat. Zij heeft veel last van het hoge, schrille geluid. De machine was erg prijzig, daarom des te vervelender dat deze niet voldoet aan onze verwachtingen.
Ben benieuwd of er meer mensen zijn met deze klacht.

GK69 24-10-2011

Gjhadam: droger is onlangs door Miele vervangen door een andere droger (zelfde type) i.v.m. een ondeugdelijke compressor). Helaas bij deze droger weer hetzelfde "getjilp" geconstateerd. Het geluid is hoorbaar bij diverse programma's. Hoe langer de droger aanstaat, des te harder is het geluid.
Zeer teleurgesteld. Morgen weer bellen met Miele.

gjhadam 19-10-2011

Ik hoor het tjilpende geluid ook. Het geluid is bij ons extra hard bij de programma's die behoedzaam drogen of wanneer je de optie behoedzaam hebt ingedrukt.
ik ben benieuwd of miele hier iets aan heeft gedaan?

sillyme 02-03-2011
Geschreven voor: Miele T 8937 WP EcoComfort

prima droger, doet zijn werk gewoon goed, ik heb geen last van irrtante geluiden. en dit is een van de veiligste drogers als het om het voorkomen van brand gaat! door de warmtepomp en de filters, maar ook geen rubbers die verslijten. prima droger dus!

GK69 14-11-2011

Bij de eerste warmtepompdroger T8937 is door de monteur van Miele een ondeugdelijke compressor geconstateerd. Deze compressor veroorzaakte het bovenmatige geluid (tjilpen). De bewuste droger is vervolgens vervangen door een andere droger van hetzelfde type. Ook bij deze droger deed hetzelfde probleem zich voor: een bovenmatig tjilpend geluid.
De monteur is weer langsgeweest. Hij mocht dit keer echter niet de beslissing nemen over al of niet omruilen. Uiteindelijk heb ik vanmiddag via mijn leverancier (Scheer en Foppen) te horen gekregen dat het geluid hoort bij de warmtepompdroger. Miele wil deze droger niet terugnemen/vervangen.
Scheer en Foppen zegt verder ook niets meer voor ons te kunnen betekenen. Zeer teleurstellend, zowel van Scheer en Foppen als van Miele. Wij beraden ons nu op nadere stappen.

Henkie5 11-02-2011
Geschreven voor: Miele T 8937 WP EcoComfort

Ben zeer tevreden over deze wasdroger. Hij droogt goed en geeft ook weinig vocht af aan de omgeving.
We hebben hem mede gekozen vanwege de energiezuinigheid.
Wat mij opvalt is dat het wel lijkt alsof de gemiddelde prijs voor deze droger toch wel aardig is gestegen. Tweede helft vorig jaar zelf gekocht bij een actie van de mediamarkt voor € 1204. Nu zie ik dat de internetprijs rond de € 1599 ligt.

Irene10 29-01-2011
Geschreven voor: Miele T 8937 WP EcoComfort

Iedereen is heel lovend over deze droger, maar mij valt hij vreselijk tegen. Ik had een Bosch die was prima, maar ging na 10 jaar stuk. Aangezien mijn wasmachine van Miele al 20 jaar meegaat heb ik voor Miele gekozen. Maar hij droogt veel minder goed dan Bosch, 8 van de 10 keer is het niet goed droog en ik heb hem al 2 stapjes droger gezet dan kastdroog wat ik bij Bosch altijd instelde. Daarbij kreukt het verschikkelijk en hij maakt ook erg veel lawaai. Ook komt er veel stof vanaf. Het reinigen van de stoffilters is wel degelijk (een extra filter), maar ook onhandig dat je dat regelmatig moet schoonmaken onder de kraan. Kortom hij valt mij erg tegen! Ik heb wel spijt van dit dure ding, terwijl Bosch veel goedkoper geweest zou zijn.

WasdrogerNewbee 02-01-2011
Geschreven voor: Miele T 8937 WP EcoComfort

We bezitten deze dure wasdroger nu enkele dagen en staan versteld van onze eerste droger ooit.

Alle was wordt droog, hij maakt niet heel veel lawaai (wel ietsje meer dan onze miele wasmachine).

Het enige dat me opvalt is dat je wel veel pluis uit het pluizenfilter in de deur haalt. geen idee of dat normaal is maar het pluizenfilter filtert in ieder geval veel pluis weg.

saar23 17-11-2010
Geschreven voor: Miele T 8937 WP EcoComfort

op aanraden van mijn moeder heb ik nu eindelijk eens een Miele wasmachine (5933) en droogtrommel (t8937wp)gekocht
ik heb bewust voor deze warmtepomp droogtrommel gekozen omdat er minder vocht vrij komt dan bij een gewone condensdroger
minder vocht klopt alleen wist ik niet en is me niet verteld dat een condensdroger meer stof produceert als een luchtafvoer droger. Op zich niet zo erg, mits je stof gevoelig apparatuur in die ruimte hebt staan.
we zijn nu bijna een half jaar verder de droogtrommel is vervangen omdat de compressor niet goed was.
inmiddels is het weer van dien aard dat ik meerder programma`s heb uitgeprobeerd en ook ik ben niet enthousiast over het droog resultaat.
Bij het kreukherstellend programma, kastdroog, komen de t`shirts nog zo vocht uit de droger, dat ik ze een nacht op een rekje moet hangen. opnieuw aanzetten heeft geen zin want dan herkend hij de was als niet vochtig.
ook bij de witte/bonte en de jeans programma`s kastdroog, is de was niet altijd kastdroog
Al met al ben ik teleurgesteld in deze nogal prijzige machine.

pimjansens 21-10-2010
Geschreven voor: Miele T 8937 WP EcoComfort

Ik had deze droger gekozen omdat hij een positieve waardering kreeg in de consumentengids. Maar helaas heb ik nu spijt heb van deze aankoop omdat mijn exemplaar veel lawaai maakt.

Ik had al wel klachten gezien over tjilpend geluid waarbij een compressor vervangen moest worden. (zie referentie van Saar23) Ook bij de voorganger van deze Miele droger (T8627) werd om dezelfde reden de hele droger vervangen bij P.Vestjens.

Het ziet er naar uit dat er nog steeds apparaten verkocht worden met ondeugdelijke compressoren. Vanmorgen is de monteur van Miele langs geweest en hij vond het geluid ook te hard. Omdat het geluid even weg is als je de droger even heen en weer schudt, dacht hij dat de compressor teveel vrij kon bewegen op zijn rubbers. Hij heeft er daarom een paar ringen tussen gezet. Even leek het te helpen maar nu is het getjilp weer in alle hevigheid terug …

Morgen maar weer bellen met Miele.

Voor mensen die een stille droger willen kan ik deze zeker niet aanraden, omdat je helaas het risico loopt een tjilpend exemplaar te krijgen.

Hannah5771 28-09-2010
Geschreven voor: Miele T 8937 WP EcoComfort

Sinds enkele weken voor het eerst een droger.
Bewust gekozen voor een Miele, een goed apparaat, vooral door de kwaliteit en duurzaamheid.
Het droogresultaat vind ik enigszins tegenvallen.
Als de spijkerbroeken op het programma kastdroog klaar zijn, blijken de zakken toch vochtig te zijn en ook bij de fijne was zijn niet alle t-shirts helemaal droog.
Wat ik vooral erg vind tegenvallen is het lawaai.
Helemaal niet stil zoals ik in sommige reviews lees.

sander75 27-09-2010
Geschreven voor: Miele T 8937 WP EcoComfort

Onze eerste droger - hebben dus geen vergelijkingsmateriaal, maar resultaten zijn top. Perfect droog (niet eens op maximale stand), condenswater loopt netjes in de afvoer, we hoeven het bakje dus niet te legen. Ruikt allemaal fris (had daar wel eens klachten over gelezen).

Bobshop tilt hem netjes voor je naar boven - wat een zwaar ding. De afvoer was nog niet voorbereid (moest nog een T stuk plaatsen) dus ze hebben hem niet helemaal kunnen plaatsen - zelf gedaan.

jtest 19-09-2010
Geschreven voor: Miele T 8937 WP EcoComfort

Echt perfecte droger, weinig geluid, perfect droog en in korte tijd. Hij kost best veel en heb er lang over na gedacht, maar hij is het echt waard. De ruimte blijft kurkdroog. Aangesloten op de afvoer, dus geen bakken legen. Veel instelmogelijkheden. Wij slapen naast de ruimte waar de droger staat, dit geeft geen overlast.

Gerrit J 30-08-2010
Geschreven voor: Miele T 8937 WP EcoComfort

Ik was op zoek naar een zo zuinig mogelijke, stille, degelijke en veilige droger die de omgeving zo droog mogelijk kan houden.
Het is een flinke investering maar deze Miele voldoet aan alle verwachtingen. Bijkomend voordeel is dat de waterafvoer nu gewoon via het putje gaat dus dat scheelt weer legen van het reservoir. De bediening is soms even wennen en er zitten veel filters in die schoon gemaakt moeten worden maar dat is denk ik max 10 minuten werk eens in de (ik schat) 20 droogbeurten.

Als je de mogelijkheid hebt te "investeren" in dit dure apparaat zal het zich terug verdienen vanwege het lage verbruik en ondertussen heb je een super-droger in huis.

edje01 01-08-2010
Geschreven voor: Miele T 8937 WP EcoComfort

Wij zijn reeds 1 week in het bezit van deze zuinige wasdroger. Hij bevalt prima 3 x gebruikt en het valt mij op hoe snel en stil hij droogt. 1,5 uur tot 2 uur en kastdroog ! Onze wasmachine centrifugeert wel op 1600 toeren. Heb de afvoer aangeloten op een afvoer dus nooit meer condensbak legen. Ook hebben we een garantie certificaat van 10 jaar erbij genomen. Hoop dat hij het lang gaat volhouden in ons gezin van 5 personen en kijk uit naar de besparing op de energie rekening.

ArtieEffum 24-05-2010
Geschreven voor: Miele T 8937 WP EcoComfort

Sinds 2 weken deze droger in bezit. Gekocht vanwege energie zuinige redenen, en die maakt hij meer dan waar. Onze vorige droger verbruikte per droogbeurt 2,5 kwh of meer. Deze slechts 1 kwh. Met kinderen en veel was te drogen is deze droger zijn geld meer dan waar. Verder weinig lawaai, weinig omgevingswarmte en de softcare trommel laat weinig pluis achter. Meer dan tevreden. Wel een Miele garantie plan afgesloten voor 10 jaar.

marcel 61 31-01-2010
Geschreven voor: Miele T 8937 WP EcoComfort

Droogt snel een zeer goed. Nog nooit zo'n stille wasdroger gehoord. Geeft geen vocht en nauwelijks warmte af aan zijn omgeving. Op deze punten én z'n energiegebruik, een hele verbetering t.o.v. ons topexemplaar Bosch van 10 jaar oud.

ElleLie 24-01-2010
Geschreven voor: Miele T 8937 WP EcoComfort

Sinds 1 week hebben wij deze droger in huis. We hebben hem aangeschaft vanwege het A label.

Hiervoor hadden we een Bauknecht. Deze was veel minder goed, was kwam er nog halfnat uit en was erg gekreukt.

Deze miele droger droogt goed en de meeste was hoef je enkel op te vouwen.
Hij is bovendien ook veel stiller dan onze Bauknecht.
Een pluspunt is bovendien dat hij enorm veel mogelijkheden heeft - dus voor heel veel was het goede programma.

Kortom fantastisch aparaat.

Karel kijker 12-01-2010
Geschreven voor: Miele T 8937 WP EcoComfort

Mijn eerste wasdroger. Vanwege de betrouwbaarheid en het milieu maar voor deze mooie machine gekozen. Hij bevalt prima. Een droogbeurt van een katoenwas uit mijn 5-kg Miele wasmachine (niet volgepropt/1400 toeren) duurt niet langer dan 1 uur en 15 minuten en droog is echt droog. De trommel zit dan maar goed halfvol. Zo'n droogbeurt kost nog geen 15 eurocent aan stroomkosten.

De meeste was hoeft alleen maar opgevouwen; ik hoef duidelijk minder te strijken dan zonder droger. Het meest kan zo opgevouwen en de kast in. Stoffilters zijn makkelijk schoon te maken. Ik ga hem nog laten aansluiten op mijn waterafvoer. Dat scheelt weer een handeling.

De machine is gemakkelijk en intuïtief te bedienen.

Bij mij staat de droger op dezelfde stroomgroep als de wasmachine en beide draaien gelijktijdig zonder problemen.

Ik kan moeilijk oordelen over het lawaai; het is mijn eerste machine. Ik kan het geluid dat de machine maakt het best vergelijken met het geluid van de pompende wasmachine. Na enkele minuten komt de kompressor erbij met een lage, zachte bromtoon. Zoiets wil je liever niet in je open keuken, stel ik me voor. Ik doe de deur dicht van de badkamer, die aansluit aan mijn open woonverdieping; de machine hoor ik dan niet meer, behalve de piepjes aan het eind. Die heb extra luid gezet, om die te kunnen horen.

De machine geeft wel wat warmte af aan de omgeving, maar wordt niet echt heet. Mijn badkamer wordt er niet vochtig van; zelfs met de huidige vorst geen condens op de ramen. Ik ben een zeer tevreden gebruiker.

Riesk 19-10-2009
Geschreven voor: Miele T 8937 WP EcoComfort

Een prima apparaat. Staat op 1 groep samen met de gelijk aangeschafte wasautomaat W5933
De warmtepomp droger heeft veel mogelijkheden en is gemakkelijk te bedienen.
Restwater in de afvoer mogelijk.Is niet goedkoop maar gebruikt veel minder stroom en geeft veel minder warmte af. De droogtijd is wel ietsjes langer
De droger maakt wel een ander geluid dan confensionele condensdrogers.
Anders dus niet harder.
We zijn er zeer tevreden over.